Motiváció - Réti Mónika
Anyagok kollégáknak
Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk.
/Eötvös Lóránd/
Én sosem tanítom a diákjaimat,
csak próbálom megteremteni a feltételeket, amelyekben tanulhatnak.
/Albert Einstein/
Gondolatébresztők
 
Sir Ken Robinson előadásaiból:
Az iskola kiöli a kreativitást - 2006
(Szórakoztató és mélyen megható története egy olyan oktatási rendszer alkotásáról, amely támogatja (nem aláássa) a kreativitást.)
Kezdődjék a tanulás forradalma! - 2010
(Korábbi, globálisan elhíresült TED előadása után, humoros, ugyanakkor éleslátó beszédében, Sir Ken Robinson kifejti, hogy az egyen-iskolák helyett, a személyre szabott tanulásra kell áttérnünk, olyan kondíciókat teremtve, melyek között a gyermekek természet adta tehetségei kibontakozhatnak.)
Az iskola kiöli a kreativitást - 2006
(Szórakoztató és mélyen megható története egy olyan oktatási rendszer alkotásáról, amely támogatja (nem aláássa) a kreativitást.)
Kezdődjék a tanulás forradalma! - 2010
(Korábbi, globálisan elhíresült TED előadása után, humoros, ugyanakkor éleslátó beszédében, Sir Ken Robinson kifejti, hogy az egyen-iskolák helyett, a személyre szabott tanulásra kell áttérnünk, olyan kondíciókat teremtve, melyek között a gyermekek természet adta tehetségei kibontakozhatnak.)
Ollé János
 
Gyarmathy Éva
Ki van kulturális lemaradásban?
Anyagok vegyesen:
A tanítás, tanulás hatékony szervezése az
eredményesség érdekében
„ ... nem többletmunkáról van itt szó, pusztán arról, hogy egy
kicsit
másképp gondolkodjanak a mindennapi munkájukról ... ”
;o)  
Gyarmathy Éva
Ki van kulturális lemaradásban?
Anyagok vegyesen:
TEDxDanubia 2011 - Honti Pál - Játékra ítélve
Honti Pál kihívásszállító, 24/7 információfogyasztó, aki szerint a játék komoly időtöltés. A UpCity, az első hazai Alternate Reality Game, több mint 10.000 játékost mozgatott meg. 2007-ben European Seal of E-excellence díjjal jutalmazták.
Sunni Brown: Firkálgatók, fogjatok össze! - 2012
Vizsgálatok bizonyítják, hogy a rajzolás és a firkálgatás
segít a megértésben és a kreatív gondolkodásban. Miért jövünk mégis még mindig
zavarba, ha rajtakapnak, hogy egy megbeszélés alatt firkálgatunk? Sunni Brown
azt mondja: Firkálgatók, fogjatok össze! Azt ajánlja, hogy papírral, ceruzával
tegyük fogékonnyá agyunkat.
Sajátok:
Matematika:
- Alapműveletek – 2010
 - 5 – szögek – modulvázlat – 2011
 - 5 – törtek – modulvázlat – 2010
 - 5-6 – versenyfeladatok – válogatás – 2011
 - Játékok matematika órákon – válogatás – 2011
 
Matematika és művészet:
- Esztétikai tényező – forma, rend, káosz – 2011
 - Esztétikai tényező - forma, rend, káosz – pps – 2011
 - Minták – 2011
 
Vegyes:
A tanár az a gyerek, aki legtovább jár az iskolába.
/Juhász Gyula/
Prezentációk, vetítések iskoláról...
„Vannak dolgaink, emlékeink, amik ott porosodnak a polcainkon. Évek során felgyűlt, megélt pillanataink.
Őrizzük, hogy bármikor előkaphassuk őket.
Albumnyi fotók, megfakult életképek... 
Ezek lesznek értékeink, a bizonyosságaink,
a helyhez kötöttségünk biztos gyökerei."
a helyhez kötöttségünk biztos gyökerei."
                                                                  /Turóczi Ildikó/
Iskola
Ökosuli:
- Vízprojekt-2010-1
 - Vízprojekt-2010-2
 - Vízkeresők csoport – 2010
 - Vízfestők csoport – 2010
 - Búvárok csoport – 2010
 - Víztisztítók csoport – 2010
 - Hódóra
 - Papírgyűjtés
 
- Erdei iskola – Mindszentkálla – 2007
 - Erdei iskola – Orfű – 2008 – állatok
 - Erdei iskola – Orfű – 2008 – növények
 - Erdei iskola – Orfű – 2008 – pillanatok
 - Erdei iskola – Orfű – 2008 – programok
 - Erdei iskola – Orfű – 2008 – szállás
 - Erdei iskola – Orfű – 2008 – túrák
 
Iskolai rendezvények:
- Leendő elsősök fogadása – Iskolanyitogató – 2008
 - Leendő elsősök fogadása – Húsvétváró – 2009
 - Csokonai Alapműveleti verseny
 - Kulturális bemutató – 2009
 - Táncgála – 2007
 - Iskolai karácsony – 2006
 - Iskolai karácsony – 2009
 - Iskolai karácsony - 2010
 - Iskolai farsang – 2008
 - Városi farsang – 2007
 - Városi farsang – 2008
 - Iskolai ünnepély – 2007.03.15.
 - Olvasó-maraton - 2011
 - Joulupukki – 2009
 - Iskolai Mikulás – 2007
 - Bál - 2008
 
John Hardy: Az én zöld iskola álmom
Csatlakozzunk John Hardyhoz, a rendszeren kívüli Zöld Iskolája körüli tárlatvezetéshez Balin, ahol arra tanítják a gyermekeket, hogyan építsenek, kertészkedjenek, alkossanak (és persze kerüljenek be egyetemre). A terület központi épülete a spirál formájú Iskola Szíve, a világ talán legnagyobb szabadon álló bambusz építménye.






