Motiváció - Réti Mónika
Anyagok kollégáknak
Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk.
/Eötvös Lóránd/
Én sosem tanítom a diákjaimat,
csak próbálom megteremteni a feltételeket, amelyekben tanulhatnak.
/Albert Einstein/
Gondolatébresztők
Sir Ken Robinson előadásaiból:
Az iskola kiöli a kreativitást - 2006
(Szórakoztató és mélyen megható története egy olyan oktatási rendszer alkotásáról, amely támogatja (nem aláássa) a kreativitást.)
Kezdődjék a tanulás forradalma! - 2010
(Korábbi, globálisan elhíresült TED előadása után, humoros, ugyanakkor éleslátó beszédében, Sir Ken Robinson kifejti, hogy az egyen-iskolák helyett, a személyre szabott tanulásra kell áttérnünk, olyan kondíciókat teremtve, melyek között a gyermekek természet adta tehetségei kibontakozhatnak.)
Az iskola kiöli a kreativitást - 2006
(Szórakoztató és mélyen megható története egy olyan oktatási rendszer alkotásáról, amely támogatja (nem aláássa) a kreativitást.)
Kezdődjék a tanulás forradalma! - 2010
(Korábbi, globálisan elhíresült TED előadása után, humoros, ugyanakkor éleslátó beszédében, Sir Ken Robinson kifejti, hogy az egyen-iskolák helyett, a személyre szabott tanulásra kell áttérnünk, olyan kondíciókat teremtve, melyek között a gyermekek természet adta tehetségei kibontakozhatnak.)
Ollé János
Gyarmathy Éva
Ki van kulturális lemaradásban?
Anyagok vegyesen:
A tanítás, tanulás hatékony szervezése az
eredményesség érdekében
„ ... nem többletmunkáról van itt szó, pusztán arról, hogy egy
kicsit
másképp gondolkodjanak a mindennapi munkájukról ... ”
;o)
Gyarmathy Éva
Ki van kulturális lemaradásban?
Anyagok vegyesen:
TEDxDanubia 2011 - Honti Pál - Játékra ítélve
Honti Pál kihívásszállító, 24/7 információfogyasztó, aki szerint a játék komoly időtöltés. A UpCity, az első hazai Alternate Reality Game, több mint 10.000 játékost mozgatott meg. 2007-ben European Seal of E-excellence díjjal jutalmazták.
Sunni Brown: Firkálgatók, fogjatok össze! - 2012
Vizsgálatok bizonyítják, hogy a rajzolás és a firkálgatás
segít a megértésben és a kreatív gondolkodásban. Miért jövünk mégis még mindig
zavarba, ha rajtakapnak, hogy egy megbeszélés alatt firkálgatunk? Sunni Brown
azt mondja: Firkálgatók, fogjatok össze! Azt ajánlja, hogy papírral, ceruzával
tegyük fogékonnyá agyunkat.
Sajátok:
Matematika:
- Alapműveletek – 2010
- 5 – szögek – modulvázlat – 2011
- 5 – törtek – modulvázlat – 2010
- 5-6 – versenyfeladatok – válogatás – 2011
- Játékok matematika órákon – válogatás – 2011
Matematika és művészet:
- Esztétikai tényező – forma, rend, káosz – 2011
- Esztétikai tényező - forma, rend, káosz – pps – 2011
- Minták – 2011
Vegyes:
A tanár az a gyerek, aki legtovább jár az iskolába.
/Juhász Gyula/
Prezentációk, vetítések iskoláról...
„Vannak dolgaink, emlékeink, amik ott porosodnak a polcainkon. Évek során felgyűlt, megélt pillanataink.
Őrizzük, hogy bármikor előkaphassuk őket.
Albumnyi fotók, megfakult életképek...
Ezek lesznek értékeink, a bizonyosságaink,
a helyhez kötöttségünk biztos gyökerei."
a helyhez kötöttségünk biztos gyökerei."
/Turóczi Ildikó/
Iskola
Ökosuli:
- Vízprojekt-2010-1
- Vízprojekt-2010-2
- Vízkeresők csoport – 2010
- Vízfestők csoport – 2010
- Búvárok csoport – 2010
- Víztisztítók csoport – 2010
- Hódóra
- Papírgyűjtés
- Erdei iskola – Mindszentkálla – 2007
- Erdei iskola – Orfű – 2008 – állatok
- Erdei iskola – Orfű – 2008 – növények
- Erdei iskola – Orfű – 2008 – pillanatok
- Erdei iskola – Orfű – 2008 – programok
- Erdei iskola – Orfű – 2008 – szállás
- Erdei iskola – Orfű – 2008 – túrák
Iskolai rendezvények:
- Leendő elsősök fogadása – Iskolanyitogató – 2008
- Leendő elsősök fogadása – Húsvétváró – 2009
- Csokonai Alapműveleti verseny
- Kulturális bemutató – 2009
- Táncgála – 2007
- Iskolai karácsony – 2006
- Iskolai karácsony – 2009
- Iskolai karácsony - 2010
- Iskolai farsang – 2008
- Városi farsang – 2007
- Városi farsang – 2008
- Iskolai ünnepély – 2007.03.15.
- Olvasó-maraton - 2011
- Joulupukki – 2009
- Iskolai Mikulás – 2007
- Bál - 2008
John Hardy: Az én zöld iskola álmom
Csatlakozzunk John Hardyhoz, a rendszeren kívüli Zöld Iskolája körüli tárlatvezetéshez Balin, ahol arra tanítják a gyermekeket, hogyan építsenek, kertészkedjenek, alkossanak (és persze kerüljenek be egyetemre). A terület központi épülete a spirál formájú Iskola Szíve, a világ talán legnagyobb szabadon álló bambusz építménye.